Gå til hovedinnhold

Resultatet av min støping!

Endelig i går kunne jeg ta av formene!
Et stort øyeblikk for en førstegangs støper, og jeg må innrømme at jeg var spent.

Hadde litt problemer med å få løsnet det store bladet fra fuglebadet, men med litt pirk og børsting så gikk det.


Et fuglebad, en engel, to tråkkheller og en te-lysestake.


Engelen ble jeg kjempe fornøyd med, så denne skal jeg lage flere av!
En super venninnegave til mine "engler".


Her er fuglebadet. Veldig stolt da!
Dere kan se at det henger igjen litt i støpen.



Tråkkhellene er jeg også fornøyd med, og så enkle å lage.
Te-lysestaken skal stå på utebordet på veranda'n.


To enkle blader.
Disse var veldig enkle å fjerne.


Et litt større blad.
Disse tråkkhellene skal jeg bare ha til pynt.

I går så blandet jeg en blanding og satte igang igjen. Det ble en engel og to tråkkheller.
Dette var kjempe gøy, så dette blir det mer av!
Drømmen er jo å lage et hus, slik som Merete har laget.
Her ser dere huset hennes:



Dette er så flott!


Ellers i går så kosa jeg meg i hagen. Være var helt supert og jeg fikk plantet litt og ordnet opp igjen!


Fredag var jeg på salg på Ringstad på Gjøvik.
Noen stauder, en klatrerose og to clematis.


Tanken bak rosen og clematisen skal jeg komme tilbake til.
Dem er nå plantet og jeg håper det blir bra :)

Nok en flott solskinnsdag i dag.
Vi skal tilbringe dagen på fjellet med fisking, grill og kos med gode venner!

Ønsker alle en flott søndag!

Kommentarer

Rejen sa…
Det blev et flot resultat og englen er da også sød og fin..En dejlig søndag til dig..;-D Klem
Underberget sa…
Dette ble jo bare KJEMPEFINT! Enig at engelen var søt:-) Jeg kunne godt tenke meg å lage slike tråkkeheller. Hvilken form brukte du og hadde dere noe i formen for at den skulle slippe lettere?? Jeg er nemlig helt blank på dette feltet, thi-hi! Ha en strålende dag i dag også!
Så utrolig flink du er=) Dette ble jo superbra. Fikk lyst ti å støpe mer jeg også=) Vibeke
Så flotte støberier, flinke deg!
Unknown sa…
Vivi dette ble jo så fint da ,dette har du talent for.
Jeg skal prøve jeg også men jeg må finne noen former først.
(nå fikk jeg blod på tann)

Ha en stein fin søndag , Maritklem.
Så fina gjutningar du har gjort.Blev så fina.Kul att kunna göra sånt själv.MVH
Nora sa…
Du verden så fine ting du har laget! Sånne tråkkheller trenger jeg, jeg kanskje også bör pröve å stöpe.....:-)
Håper du får en fin söndag!
Klem!
Kathrine sa…
Utrolig flotte! Jeg har bare laget betongblader, så ble det stopp så langt. Men dette var inspirerende!
Det at det henger igjen litt av nervene i bladene i betongen, pleier å ordne seg når de ligger i sola. Da skrumper de inn og er lette å børste ut.

Tråkkheller skal jeg lage jeg også.
Her ventes en uke med knall varmt vær, så i dag skal jeg "finne" igjen huset innvendig før finværet setter igang.
Ønsker deg en flott søndag! Skitt fiske!
Klem:)
Kjempeflott resultat! De vil pynte godt opp i den fine hagen din. Ønsker deg en deilig søndag!
Nennes sa…
Så flink du er :) lekkert!
Marita sa…
Det ble jo knallfint!!! Har samme engleform, så da kan jeg bare glede meg ser jeg, for den var søt.

Håper du har en flott søndag!!! Klem
Så mye flott du har laget av støp.

Ha en fin dag påfjellet!
Marit sa…
Så flott det ble! Alt sammen ble kjempefint. Jeg hadde virkelig sansen for tråkkhellene :-)
Anonym sa…
Så fin støping du har fått til. Her blir man fort veldig ivrig har jeg funnet ut. Er det ikke moro :-) . Når det gjelder naturblader som er vanskelige å få ut, er det bare å la de sitte i forma også til de har tørket inn og visnet. Deretter er det enkelt å børste de av med stålbørste eller noe mykere. Huset til din venninne er jo kjempemorsomt. Hva har hun benyttet som underlag her tro? Ha en fin søndag :-)
Helena sa…
Det var ju inte så länge sedan jag gjöt min padda men nu fick jag lust igen :-)Fina saker du gjort!
KRAM från mig!
MarJE sa…
ÅÅÅÅÅ..........lekkert!
Det gjekk like fint med allt du har laga. Så kjekt.
Engelen var så søøøøøøt!
No skal eg også prøve igjen.......:D
Ha ein flott dag på fjellet.
Vad fina saker du gjutit i betong!! Roligt att ha sina egna alster i trädgården sedan.
Ha det gott.
Kram Maria
Sunniva sa…
Det ble kjempefine ting du støpte! Og det ga gode ideer til jeg skal fortsette selv. Ha en fin kveld!
Hemmavid sa…
Wow! Så mycket snyggt!
Har länge tänkt att jag ska gjuta lite betong jag också, men kommer inte riktigt till skott.
Men kanske nån gång...

Kramen Jenny
Leena sa…
Så fina dina saker blev! Ängeln är ju hur härlig som helst, och de enkla runda plattorna med blad så användbara! Jättefint!
Så flott! Dette fikk jeg lyst til å prøve også! Så at de gjorde det på tregärdsonsdag i vår! De penslet med olje på innsiden av det de skulle støpe i!Skjønner du har fått blod på "sten"....God søndag!
Bille sa…
Så flink du har vært! Gikk visst glipp av dette inmlegget jeg, i august. Jeg vil også lage små betongtråkkheller. Det ble dessverre ikke noe av i år, men kanskje jeg skal bruke vinteren til å samle ideer og støpe noen hver gang jeg er i feriehagen til neste år! Jaaa! :D

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne