Gå til hovedinnhold

Helgegleder #2

 
Håper dere er klare for helg og en ny runde med Helgegleder?
Jeg må innrømme at jeg var veldig spent sist helg, men det gikk jo så fint. Tusen takk for alle koselige tilbakemeldingene og en ekstra takk til dere som ville være med på Helgegleder!
 
Håper dere har lyst til å være med denne helgen også.
 
Har du et eller flere bilder som viser en helgeglede, så sleng deg på. Det behøver ikke være denne helgen, men en som var ekstra fin. En tur i skogen, besøk av venner, hjemmekos, utekos, mat og drikke eller hva du forbinner med GLEDE!
 

Jeg er veldig glad i å lage mat og spise mat. Denne helga skal jeg lage laks med rød pesto.
God mat skaper alltid glede her i huset og vi spiser gjerne fisk, både store og små!
 
Fiskeretten er veldig enkel å lage, og det er jo en glede i seg selv :)) må ikke for vanskelig for da faller jeg veldig fort av.
 
Laksen legges i en smurt form, så smører jeg på rød pesto på fisken.
Til slutt så legger jeg over ost, og her kan du bruke den osten du selv liker!


Ikke legg fiskebitene for tett, ta heller ei form til om det skal være mange til bords.


Jeg drysser litt spinat over til slutt, før jeg setter den inn i ovnen.


Etter ca 20 min i ovnen på runt 200 grader, så er det ferdig til servering.
Serveres gjerne med en grønn salat og hvitløksbrød.


Dette her må bare bli en glede for alle sammen!
 
Hva er din helgeglede?
 
Det du må gjøre er å lage et innlegg på bloggen din og linke den hit, ved å trykke på InLinkz.
Der skriver du inn linken til innlegget ditt, navnet på bloggen og e-posten din.
 
Ønsker alle en flott lørdag med masse glede og kos!



Kommentarer

Humlehagen sa…
For en deilig middagsrett, den skal jeg prøve!:)God lørdag, Vivi!:):)Hilsen Else Britt:)
Eva Linnea sa…
Hej! Den här helgen ska jag kurera mig från en förkylning. Jag har nästan ingen röst, så jag ska försöka vara så tyst som möjligt. Får glädja mig åt böckernas värld i stället.
En skön helg önskar Eva Linnea
Eva Linnea sa…
Hej igen! Det går inte att lägga in någon länk. Det verkar vara för lite utrymme under "knappen". Det lägger sig liksom ovanpå och man kommer inte vidare.
/Eva Linnea
Elin sa…
Hei!
Jeg får heller ikke lagt inn linken.
Resten av dagen er jeg sannsynligvis ikke veldig tilgjengelig på nett, så kan du legge inn linken min?
Jeg bruker iPhone nå, så får visst ikke kopiert linken heller...
Supert hvis du fikser det:)
Vivishagerom sa…
Nå skal det være i orden, men nå blir det ikke bilder, bare tekstlinje. De tar betalt for bilder.
Jeg ser at kommentarer og annen tekst legger seg på, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg får ordnet det. Jobber med saken!

Huff, det skal ikke være enkelt.
Gunilla sa…
Vilken härlig middag jag älskar också fisk. Din rätt skall jag absolut prova.

Trevlig helg
Mia sa…
Kombination fisk och spinat gillar jag verkligen. Den här ska jag pröva mig på. Middag som både är goda och enkla är alltid välkomna här i huset :)
Marit sa…
Det er så koselig med dine helgegleder, Vivi!

Håper du får en fin helg, klem!
MarJE sa…
Kjempeflott tiltak med dine hele gleder!!!
Ååååå for ein herlig rett...mmmmmm. Såg fristande ut.
Ha ei fin god helg, Klem.
Gott med lax:)). Trevligt att läsa om helgglädje:)).
Trevlig helg.
Kram Maria
Inger Marie sa…
Herlig fiskerett Vivi:)
Jeg gleder meg denne helgen over deilig duft i huset...eucalyptus:)
God helg:)
Takk for at du startet denne Helgegleden:)))
Det där ser riktigt gott ut! Bra tips! :-)
Unknown sa…
Hei Vivi.
Det så nydelig ut, jeg elsker fisk i alle former.
Ha en fin lørdag, Maritklem.
Charlotta sa…
Vilken enkel och god helgmiddag. Ha en fortsatt skön helg!
Kicki sa…
Oj, nu hittade jag en ny fotoutmaning!:) Det där ser verkligen gott ut! Tack för din kommentar hos mig!
Unknown sa…
Å!!denne skulle jeg ville være med på men etter en dag med oppkast og sofaligging er jeg kaputt! Om jeg skulle vært med ville jeg hatt bilde av familien min :) håper du fortsetter med dette helt til jeg er i full fart med bloggingen igjen!
Elin sa…
Takk for hjelpa:)
Eva Linnea sa…
Hej Vivi! Nu lyckades jag få med min länk. Lite bättre känner jag mig, men min röst är väldigt "knarrig".
Kram från Eva Linnea
Ranten sa…
Da var jeg også med. Med mine helgegleder :) Jeg må endre nettleser for å få lagt inn link, men det er jo ikke noe stort problem.Med Mozilla Firefox går det fint!
Anonym sa…
Attractive section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your
blog posts. Any way I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently quickly.



Have a look at my web blog; podcasts about online video marketing
Anonym sa…
Cars are no more a luxury item now, but it has become the basic necessity of
the people. Before you purchase a used car, it is very important to not forget that there was an earlier
owner so you must get information about the history of the car.
Now a car fax won't tell you everything but it will tell you if the car has ever been in a reported accident or flood.


Feel free to surf to my site; performance auto carrier bbby staywell insurance
Anonym sa…
What's up, just wanted to say, I liked this article.

It was helpful. Keep on posting!

Feel free to visit my web page - driveway pavers in Laurel area
Anonym sa…
Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
I'll be sure to bookmark it and return to read more of
your useful information. Thanks for the post.
I will certainly comeback.

My web-site ... flat fee mls listing for sale by
owner assist to sell real estate british columbia canada ()
Unknown sa…
redirected here high quality replica bags company website high replica bags investigate this site replica bags china

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne