Gå til hovedinnhold

Månedens favorit vekst - januar 2013!

 
Fotoutfordring hos Anna Vattenkannas Trädgård!
Månedens favorit vekst - januar 2013!
 
 
Selv om det er mange flotte planter nå etter jul, som man kan ha inne.
Så er det også mange flotte visne planter ute. Frøkapsler med litt snø og rim på er et fantastisk skue, om man bare tar seg tid til å se på dem.
 
 
Min favorit vekst nå i januar, må være denne Martagonliljen som står ute i hagen.
Frøkapslene har fått et tynt lag med vinterkåpe, og planten står rak og fin.
 
 
Noen med litt bøyd hode, men det må den få lov til.
 
Har du lyst til å se flere favorit vekster, så trykk dere inn hos Anna!
 
Ha en flott søndag!
 
Det er fortsatt mulig å være med på Helgegleder - innlegget under her!
 
 

Kommentarer

Kari sa…
Helt enig, frøkapsler kan være utrolig dekorative.
Klem og fin søndag til deg :)
Elin sa…
En fin januarfavoritt:)
Frøkapslene er fine og enda finere blir det med frost og snø på seg.
Ha en fin søndag!
Trevligt att du lyfter fram frökapslar och vinterståndare. Krolliljans kapslar är verkligen hållbara!

Trevligt att du vill vara med i utmaningen!

Kram
Visst är det krollilja på svenska? Å, hoppas mina växer till sig och blommar i år - så att jag får titta på det här nästa vinter. :-)
Gillar frökapslar om vintern! Så vackert!!
Ha det gott.
Kram Maria
Ranten sa…
Ja det er vel helst sesong for isroser? I mange hager :)Helgen skal vi nok komme tilbake til :)
Marit sa…
Ja, det var et flott valg av favorittvekst! Ha en fin søndag, klem!
Jannibele sa…
Veldig fine frøkapsler med snødrakten på.
Kathrine sa…
Jeg lar alltid frøkapslene stå i hagen. De er jo så dekorative!
Ha en fin fin søndag. Klem fra meg:)
Flott med snødekte hageplanter i januar. Her er bare rimfrost og kaldt.

Ha en fortsatt fin søndag!

Takk for tips om HTML for å få bilder inn i bloggen.
Landbohaven sa…
Smukke billeder.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig søndag.
Tins roser sa…
Ikke like aktiv som deg jeg, Vivi, men det blir vel plass for Helgegleder en annen gang. Det er
mye som kan være dekorativt om vinteren...vi har skikkelig barfrost nå, så det blir vel litt rim her og der, selv om vi ikke snø. :)
Nora sa…
Martagonliljer är vakre året rundt de, bare på litt forskjellige måter.
Nydelige bilder du viser her!
Klem!
Helena sa…
Frökapslar är verkligen fina på vintern.Som smycken i trädgården när de är frostiga o solen skiner.
KRAM från mig!
Monica sa…
Ja frökapslar av alla de slag ger fin karaktär i våra trädgårdar under vintern.
Tjingeling
Inger Marie sa…
Frøkapsler i vinterskrud er utrolig vakkert!..som dine:)
Flott helgeinnlegg du viser også...neste helg blir jeg også med:)
samson sa…
krolliljan är så vacker
ha det så bra
maggan
Jo takk i lige så Vivi-mor. Takk forresten for hjelpen på fredag, u saved my day. Resultatet ble mye mindre flytting på meg og desto mer rett i søppla...JIPPIII....
Lykke til med blodbegrene da og spirer får sikkert jeg til overs.
Klems-i-dems!
krepsemor sa…
Så fine vinterbilder, martagonliljen din er en flott plante også med vinterkåpen på!
Ønsker deg en fin ny uke!
Merethe sa…
Veldig mye vakkert ute i hagen nå også. Man må bare ta seg tid til å se etter. Masse minusgrader her i dag. Fyrer med ved. :) Ønsker deg en knakende fin uke. klemmer Merethe
carinaon sa…
Vilka fina vackra bilder och fina frökapslar!
Ha det fint,
Carina
Leena sa…
Vackert med de frostiga frökapslarna! Denna lilja har jag inte men blir ju lite sugen.
Jag är lite sen med att kolla igenom inläggen i denna utmaning men så kul det är att se de olika! Ett så kul initiativ!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne