Gå til hovedinnhold

Helgegleder # 15







 
Tenk at nå er det 15. gangen jeg kjører helgegleder. Det er utrolig gøy at dere ville være med på dette, som først bare var en tanke jeg fikk en gang jeg var ute og gikk tur.



 
Håper du har lyst til å være med i denne runden også. Har du bilder som skaper eller har skapt en helgeglede, så nøl ikke med å laget et innlegg om det på bloggen din.
Link den opp hit, så kan vi andre ta del i din glede.
 
Min helgeglede denne gangen er to delt, og er fra sist helg.
Min sønn og jeg to turen opp til Hunderfossen. Det er så koselig å gå i vinterparken, men kulden tok oss, så vi ble ikke så lenge før vi reiste hjem.
Men siden vi bor i nærheten og har sesongkort, så kan vi ta turen igjen når vi vil.
 
 
Eventyrslottet ruver flott i skumringen.
 
Inne i iskatedralen var det mye flott å se.


Skal vi ta en drink i baren kanskje?
 
Her kan du også gifte deg, også overnatte i en av rommene.

 
I hvert av disse rommene er det snøkunst, og her er det prinsessen på erten.
 

Er usikker på om dere ser det på bilde.
Og under alle madrassene ligger erten. Veldig flott!
 
Ute igjen er det også mye kos.


Alltid hyggelig med en rundtur med hest og slede.


Se så flott en hest.


Her har vi tatt plass og er klare for en tur rundt i parken.


 Tusen takk for denne gangen, herr troll. Vi kommer nok tilbake før vinterparken stenger.
* * *
Andre del av helgegleder.
Sist søndag arrangerte Vingar idrettslag for 19.gang
Kristin og Håkon lekene.
Dette er barnas OL og til neste år er det 20 år siden det var OL her på Lillehammer, og jubileum for Kristin og Håkon lekene.


Her blir det avlagt ed og ilden tennes.
Kristin og Håkon er selvfølgelig med.


To elever fra 5.klasse er Kristin og Håkon og starter selve lekene.


I år var det 148 startene barn og alle var kjempe spent, og etter hvert så skinte sola også.


Her er min sønn i fin driv ut fra start.


Det er mange forskjellige poster langs løypa, og en av dem er skiskyting.



Min håpefulle fikk full treff og var forstålig nok veldig stolt.
 
Som dere skjønner var det full aktivitet sist helg, og det er så koselig med slike helger.
Denne helgen blir roligere, men en tur til Hunderfossen blir det i kveld.
 
Ellers så starter vi vinterferien nå, og det skal bli så utrolig godt med noen dager fri fra jobb.
Håper på sol og godt vær, for da blir det bålkos på verandan.
 
Håper du også vil dele din glede!
 



Kommentarer

Jannibele sa…
Så mange koselige helgegleder du har hatt:) Fin helg til deg og takk for at du lar oss få dele gleder!
Inger Marie sa…
Så flott isslott!
Spennende tur dere har med aktiviteter og kos:)
God helg videre VIvi:))
Elin sa…
Så flotte helgegleder!
Ser veldig stas ut med både tur til Hunderfossen og barnas OL.
God helg:)
Unknown sa…
Så artig og så fint det er inne i snø\is hulen.
Så sprek sønn du har, det er stas for liten og stor(heiagjeng) med skirenn.

God helg til deg fra Marit.
Så koselige bilder da, visste ikke de har vinterpark i Hunderfossen forresten, artig. Var der i sommer, på vei opp til hytteferie på Venabygdsfjellet :)
Takk for koselig hilsen, god helg til deg også.
Klem
God ide hvis vi er på de kanter av landet. Så mye kjekt å få med seg. Det blir skøyting igjen på oss denne helgen. Og barnebarnet prøver det for første gang....God helg til deg og dine!
Häftiga snösalar! :-)
Det så veldig koselig ut=) Det er artig å gjøre noe sammen med de små. Den ishulen var jo helt utrolig=) Fin helg til dere=) Vibeke
Marit sa…
Så artig med Kristin og Håkon skirenn! Jeg satt klistret til tv i 1994, og det var uforglemmelige dager. Moro at det blir arrangert OL for barn.
Ha en fin helg!
Klem
Masse morsomme aktiviteter dere finner på i vinterkulda :) Jeg la inn en link til min helgeglede også. Ha en fortsatt god helg!
MarJE sa…
Dette var flotte natur og friluftsgleder. Såg veldig fint og kjekt ut.
God helg til deg, frå MarJE.
Marianne sa…
Det så virkelig ut som du og sønnen hadde en super dag. Ønsker deg en fin-fin vinterferie :-)
Ranten sa…
Så koselig dere har hatt det i helgen! Vi har nok hatt det litt varmere og har vært mye ute i solen :) En deilig helg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne