Gå til hovedinnhold

Vårtegn #5 fra Lillehammer i Oppland!

Vi er kommet til midt i april, og nå begynner det å skje ting.
Selv om vi har våknet til nysnø i noen dager nå, så er det mildvær og den snøen som falt i fjor, forsvinner i takt med den nye!
 
Her er mine vårtegn i denne runden av vårtegn 2013!
 

Selv om det er skygge på de fleste plassene foran huset vårt, så gjør nok varmegradene sitt.



Her titter julepynten frem igjen, så da er vel den over for denne gang.
Islykt, rognebær og granbar - er vel kanskje ikke den flotteste vårpynt, så her må jeg nok få gjort noe en dag.


Blomsterbedet under furua.
Har nok ikke vært så mye snø her i vinter, pga furua, men nå er det i allefall vårstemning her.


En geranium uten vinterdyne.


Her skal det etterhvert komme en blodtopp.
Merkekniven har i allefall klart vinteren, så får vi se om resten kommer etter.


Titt titt, her er jeg. Og her har jeg sått i hele vinter.


Som dere ser så skjer det ting i hagen om dagen, og jeg ønsker våren hjertelig velkommen.
 
Har du lyst til å se flere vårtegn fra norges land, så trykk dere inn hos Elin med bloggen
 
Ønsker alle en flott søndag!


Kommentarer

Marit sa…
Ja, det er mange slags vårtegn som dukker opp nå ;-) Jeg fjernet nettopp julebelysningen som hadde frosset fast. Ja, det blir nok vår i år også :-)

Ha en fin søndag, klem!
Nu har jag bara några pluttar av snö kvar i trädgården. Och det är så skönt. Tänk att man kan längta så efter lite bar mark. :-)
Martin sa…
Det er ei spennende tid dette.
Noen skuffelser blir det nok, men det meste vil sikkert spire pånytt.
Så deilig å se at det tiner her og der! Morsomt med de juletingene. Ønsker deg en flott søndag!
Ranten sa…
En deilig tid : ) God søndag!
Hagetjelden sa…
Ja, nå tiner det! Her har vi også fått plussgrader.
Det er så artig når hagen våkner til liv=) Og det er spennende å se om alt har overlevd. I år har det vært litt for vått både for løker og for julerosen... utrolig kjedelig! Heldigvis er det nytt å få kjøpt!=) Fiiin søndag til deg=) Vibeke
Nora sa…
Nå har våren kommet hit til oss også. Vi har fremdeles en del snö i hagen, men det smelter fort unna nå når det er varmegrader hele dögnet.
Mon tro om ikke dette er den beste tiden på hele året?
Ha en fortsatt fin söndag!
Klem!
Kjekt med små vårtegn som titter frem under snøen, det går stadig fremover.

Ha en fortsatt fin søndag!
Aud sa…
Det er godt å endelig se bare flekker i hagen og at de bare blir større og større. Snart dukker vårløkene opp også, en herlige tid vi er i.
Ha en fin dag:-)
Vigdis sa…
Flott at snøen er på vikende front. Hagedvergen din var søt!
Anne Kari sa…
Ja, er det ikke deilig at det går mot vår. Tenkte jeg skulle prøve å linke meg til deg, men det ble visst litt for mye dagen derpå. :) Prøver igjen siden jeg, Vivi. God Søndag. Klem fra Anne Kari
Marie sa…
Nå kjem våren litt etter litt i det ganske land :)

Kjekt å følgje med kor langt det er kome andre stader også og ikkje berre i eigen hage :)

Hos meg blømer dei første løkblomane og dei er med på mitt innlegg idag :)

Ha ein fin søndag :)
MarJE sa…
Ja no er det deilig med alle slags vårteikn om det er spirar eller anna som dukkar opp når snøen tinar.
Herlige alle saman.
Klem frå MarJE.
Inger Marie sa…
Ja nå våres det hos deg VIvi:)...godt å finne igjen tingene som er under snøen:)
Ny uke og nye muligheter...kanskje det blir skikkelig vår denne uka?:))
Elin sa…
Så hyggelig at julepynten kommer til syne igjen:) Jeg måtte smile av nissen din. Endelig tiner snøen og vi går en spennende tid i møte for å se hva som har overlevd vinteren.
Elin sa…
Supert at pelargoniene er på plass! Håper det kommer rot på noen av Hagemo-barna. Om det går dårlig, så sender jeg gjerne noen andre når skuddene har blitt lengre. Jeg ønsker meg heller en 'tilgodelapp' på en avlegger eller frø fra deg en dag:)
Unknown sa…
Nå dukker det opp vårtegn de fleste steder, heldigvis.

Ha en flott dag!!
hageglad sa…
Hei Vivi! Fint å se hva som titter frem! Her ligger tåka tykt i dag men det smelter og det er jo bra! Ha en fin uke! Hege
Ingeborg sa…
Så koselig, det er noe spesielt når hagen våkner til liv:

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne