Gå til hovedinnhold

Helgegleder #37

Når jeg lager helgegleder, så bruker jeg bilder og hendelser fra sist helg.
Ofte så tenker jeg ikke noe særlig over at jeg skal ta biler, og lage helgegleder ut av det jeg gjør.
Andre ganger så er ting mer planlagt, og bildene blir tatt med tanke på neste helgs helgegleder.
Jeg prøver å se en glede i alt jeg (vi) gjør i helgene.


Sist helg var ikke planlagt, men skulle vise seg å være en perfekt helgeglede.
"All by myself"


Vi har hatt en super fin høst til nå, og sist helg var også utrolig flott.
I en pause i husarbeidet, så tok jeg med meg te-koppen, lunsjen og det nyeste hagebladet ut i sola.


Enkel lunsj, men utrolig godt.


Alltid koselig å ta ei pause med et hageblad.


Når jeg holder på ute, så slipper jeg ut kaninene mine.
To og to om gangen, siden alle fire ikke er helt gode venner.
Denne gangen var det brødrene, som fikk springe litt.
Det er koselig å sitte å se på disse to, som springer rundt og koser seg.

Knerten og Lillebror

Og når jeg satt slik og koste meg i høstsola, så tenkte jeg på at dette er en liten, men veldig fin glede som jeg kunne bruke i neste helgegleder.
Viktig med slike små gleder synes jeg, som gir litt påfyll av energi og litt ro i sjela.

Har du noen bilder, fra en liten eller stor glede, så er du hjertelig velkommen til å delta i denne uformelle fotoutfordringen.

Skriv et innlegg på bloggen din, og link den opp hit ved å trykke på den blå Inlinkz-knappen.
Har du ikke blogg, så kan du legge ut bilder på Instagram #helgegledevivishagerom.

Ønsker alle en super fin lørdag.


Kommentarer

Du har alltid koselige helgegleder, Vivi=) Hyggelig å lese bloggen din og se hva dere finner på=) Nyt siste rest av ferien=) Vibeke
Härliga bilder! Så roligt för dina söta kaniner att springa ute lite.
Ha en fortsatt fin helg
Kram Maria
Jannibele sa…
Du er en sann kunstner i å skape stor helgeglede ut av de små og viktige opplevelsene:) Du er til inspirasjon Vivi! God helg.
Marit sa…
Så flotte helgegleder du alltid viser! Kaninene dine er så søte, og de liker seg nok veldig godt ute.

God helg!

Klem Marit
En pakke gulerøtter som eyecandy eller snobepåse så me i Stavanger seie...gir gode assiasjoner til forrige helgs lammelårmiddag med hele familien!
Landbohaven sa…
Dejlige billeder.
Hvor er kaninerne søde.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.
Ranten sa…
Alltid koselig å dele helgegleder her hos deg Vivi :) Fortsatt god helg!
Inger Marie sa…
Ja...er er så enig...viktig med slike gleder hver dag...det gjør så mye:)
Og alltid hyggelig med helgegleder hos deg:)...selv om jeg nesten alltid er sistemann...lørdagene er min pc-fridag:)
MarJE sa…
Det var koselige helgegleder hos deg. Deilig å kunne slappe av med godt lesestoff :) og litt å bite i.
Kaninene ser ut som dei trivast med å kunne hoppe i det fri.
God Søndag til deg.
Bille sa…
Flotte og trivelige bilder! Skulle ønske jeg var like flink til å lage en hyggelig stund med feks Hagetidend, men må nok innrømme at det som oftest blir litt lesing i rykk og napp. Men så har jeg ikke kaniner på balkongen heller, da :)
Unknown sa…
Så koselig. Fine bilder også.

God helg.
Klem
Herlege gleder :-)
Takk at du deler!
Ingeborg sa…
Så koselig, da. Både bilder og ord. Og så liker jeg å følge med årstidene hos deg, siden jeg er født og oppvokst på dine trakter.

Fin ny uke til deg:)
Nydelig måltid med herlig blad, det er virkelig en helgeglede! Jeg fikk meg en Aha-opplevelse da jeg leste at du tar helgeglede-bildene helgen før, jeg fikk nemlig aldri tid til å skru på pc-en denne helga. Kommer sterkere tilbake!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne