Gå til hovedinnhold

Helgegleder #49

Velkommen til årets første helgegleder.
Ja, nå er julen over og et nytt år ligger uformet og urørt foran oss. Jeg håper vi sammen kan skape mange flotte helgegleder i det nye året også.


Den første helgegleden i 2014, vil jeg oppsummere min jul.
Det har jo på en måte vært en skikkelig lang helg.


Julepynt som er laget selv, er jo det beste. Her har jeg brukt røde epler, furugreiner og nøtter.
Eplene ble virkelige fine og dekorative, så denne pynten kommer jeg til å bruke flere ganger.


Kransekakestenger med sjokolade ble en skikkelig vinner her i huset. Stekt akkurat passe, slik at dem ble seige i midten. 
Spist opp ganske så fort, så dem holdt ikke julen ut.


Ut for å prøve noen av julegavene, men med mangel på snø så ble det ikke helt som tenkt.
Men noen kromspring får alltids min sønn til.


En skitur ble det også tid til.


Juleblomster hører jo julen til.
Og heldigvis så kom det noen klokker til jul.


En hvit julestjerne, en gave fra jobben.


Etter masse god mat og masse gotteri, så er det alltids godt med en rusletur ut.
Her går vi tur på Maihaugen.


Gammelt apotek, med masse små krukker.


Litt inne kos med strikking, har jeg også hatt tid til.
Blir litt ivrig, og har nok strikket noen kluter.


Jammen fikk vi tid til enda en skitur. Fint å kunne reise opp i høyden, for å finne snøen.
Her nede i bygda er det bare is og regn.


Overgangen fra 2013 til 2014.
Dattera til et vennepar av oss hadde pyntet kake, som dem hadde med på nyttårskvelden.


Nyttårsroser med ønske om et godt nytt gledens år.

Dette var min helgeglede. Hva er din?

Har du lyst til å være med på denne lille fotoutfordringen, så er det bare å lage et innlegg på bloggen din, linke den opp hit ved å trykke på den blå Inlinkz-knappen.
Har du ikke blogg, så kan du legge ut bilder på Instagram #helgegledervivishagerom.

Ønsker alle en fin helg!


Kommentarer

Eva Linnea sa…
Jag kommer igen till nästa helg! Då ska jag fira min födelsedag i förskott och ta bort det sista av julen.
God fortsättning på helgerna önskar EL
Bille sa…
Hei Vivi, og godt nyttår! Ser at høytiden(e) ble forberedt og tilbragt på beste måte :) Snart ny hagesesong - jippi!
Stein sa…
Hei Vivi. Ser ut som dere hadde en skikkelig fin Julefeiring! Dere hadde jo tilmed snø. De eplene som telysholdere var skikkelig tøffe. Du skriver at de ble litt mørke i kantene? Jeg har aldri laget telys epler før, men har god erfaring med å smøre sitron på alle snittflater om jeg ønsker at eplene skal holde seg lyse og fine i kjøttet over litt lengre tid. Kanskje det vil hjelpe litt på å holde den mørke kanten unna også?

Ha en riktig fin dag.
Stein
Lotta sa…
Vilka goda bakverk du gjort!!! och snö...mysigt! Ha en trevlig lördagskväll, här ska det bli kortspel med grannarna!
Kram lotta
Marit sa…
Så fin oppsummering av julen Vivi, dere har kost dere med god mat og deilig snø ser jeg.

Godt nytt år fra Marit.
hagen vår sa…
Hei! Godt nytt år!
Stemningsfulle julebilder med varierte aktiviteter. Anne
Ser ut som dere har hatt ei superkoselig jul=) Lite snø her også. Fortsatt god helg til dere=) Vibeke
stallnilsen sa…
Så fine bilder fra din helge glede, Vivi.
Min helge glede e at det spretter opp fra jorda ute i hagen min, og at sirynbuska mi står mad masse grønne knopper, fikk sjokk idag da æ så det.

Ha ei fin helg.

Lisbeth :O)
Vilken mysig julhelg!
Roligt att du fortsätter med helgegleder även 2014.
Ha en fin kväll
Kram Maria
Godt nytt år!

Så masse fine bilete frå Jula di :-)

Takk at du deler!

Nattaklem
Ranten sa…
Her er julen kastet på dør i dag og ute minner det mer om høst enn vinter. Eller skal vi si vår? For helgens glede er helt klart julerosene som blomstrer i hagen akkurat nå :-) God nytt hageår Vivi!

Litt vemodig at julen er over, men også godt å få hverdagen tilbake. Fin oppsummering hos deg, flittige og flinke deg. Hos oss er det bursdager og museumsbesøk på menyen denne helgen..
Han er bare så skjønn han gutten din, en ordentlig tøffing! Han ser virkelig ut som en godgutt. Koselig å se julebilder og høre om julebakst og hygge. Maihaugen og hvit jul høres ut som et eventyr.
Elin sa…
Flotte helge- og julegleder.
Dere er spreke!
Den hjemmelagde pynten var fin.
Ha en strålende uke.
Ingeborg sa…
Koselige bilder som dokumenterer mange gleder. Har forresten nevnt deg i det siste blogginnlegget mitt.
skipperfrua sa…
Hei Hei. Høres ut som du har hatt en riktig så koselig jul. Jeg har fått meg en ny blogg, og fjernet den gamle Ingvillsblogg, du finner den nye nå som jeg har kommentert her. Skipperfrua heter den. Tenkte jeg skulle være litt mere anonym med den nye bloggen, iallefall her jeg bor. Lettere å skrive rett fra hjertet da, tror jeg… Ha en strålende dag, så blogges vi. Klem

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne