Gå til hovedinnhold

Helgegleder #50

Et lite jubileum i dag med den 50. helgegleder!
Gratulerer alle dere som bidrar, og som sprer glede hver helg.


Sist helg, den første i nytt år. Det føltes veldig deilig å ha ei helg hjemme, uten noen planer, bare fred og ro.


Få fylt opp igjen lageret med både knekkebrød, og ...


...... te-briks. Kjekt å ha noe i fryseren, når matpakkene skal smøres igjen.


Hyggelig å kunne bare sitte ved kjøkkenbordet, nyte hverdagen igjen.
For meg så er faste rutiner det beste, men sier heller ikke nei til feriedager :)


Synes dette skiltet sier sitt.
Bursdagsgave fra ei flott venninne, som vet å sette pris på livet.


Til jul fikk jeg fotostativ av min mann.
Jeg har ikke fått brukt det så mye enda, men nå i helga har jeg tenkt å utforske det litt.


Etter at jeg kjøpte meg macrolinse, så har jeg skjønt at stativ er en nødvendighet.
Så jeg gleder meg til sommeren, og macrobilder av roser og andre flotte ting i hagen.


Jeg prøvde meg ute på veranda'n i går kveld.
I nattelyset er det fint med stativ, for da har kamera så litt lengre lukketid.
Dette er min utsikt, over til Lillehammer by.


Skolevegen til ungene i bygda.
Og som dere ser, så kom da endelig snøen i går kveld.


Det er utrolig gøy å ta bilder, særlig når man får det til.
Gleder meg til enda flere bilder i løpet av helga.
Stativ gir jo mange muligheter.

Vi starter helgen på forskjellige måter.
Jeg jubler over snø og fotomotiver, gubben kjører løyper for nå har det endelig tenkt å bli vinter, mens frøkna i huset har tatt skikkelig helg og koser seg med film.
Når det gjelder den håpefulle sønnen, så har han helt andre planer for fredagskvelden.


Han skal nemlig på nyttårsball på skolen, for aller første gang.
Nå er han 5.klassing, så nå er det også hans tur til å være med.
Stolt og litt spent gutt, som er klar som et egg til skoleball.

Dette er min helgeglede denne gangen. Rolig og stille glede, men det liker jeg.
Hva er din?
Håper du har lyst til å vise din helgeglede. Ingen gleder er for liten og ingen for stor.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Helgegleder er åpen til tirsdag kveld.

Ønsker alle en fin helg med masse gleder.


Kommentarer

Jannibele sa…
Gratulerer med de 50!!! Tenk så mange gleder vi har fått dele:) Takk til deg Vivi, gledessprederen vår!!!! En gledesfylt helg du har hatt. Nydelig lys du har fanget over vakre Lillehammer!!! Kloke og varme ord du har fått fra en god venn. Jeg tar dem til meg! God helg.
Marit sa…
Så flott med 50 helgegleder, ja! Jeg har ikke vært med på alle, men nesten alle. Det er like koselig hver gang!
Så heldig du er som har fått snø hos deg, og det er vakre bilder du viser av snøen. Flott sønn du har også!

God helg!
Klem
Nora sa…
Gratulerer til deg som har både macrolinse og stativ. Gleder meg til å se masse fine bilder nå framover!

Utsikten din er helt nydelig!

Ha en fin helg! Klem!
Marit sa…
Se her ja, en kan jo ikke bli mer klar og flott når en skal på juleball,,så flott gutt du har ,,

Jeg liker også godt og komme inn i rutiner og hverdagen igjen,så deilig bakverk du har laget.

Fotostativ var fin gave å få, en bruker det ikke så mye til blomsterfotografering kanskje men til bilder med lengre lukkertid er det ett must.

Fine bilder Vivi, ha en fin lørdagskveld.

Marit.
For en koselig helgeglede=) Det er jo fint at man fyller helga på ulike måter, og med akkurat det mn har lyst til dere og da. Stativ er skikkelig gøy=) Så nå kan du glede deg til å ta bilder med laaaang lukketid=) Fin helg til deg=) Vibeke
hagen vår sa…
Hei! Late helger kan være helt fantastisk. Har hatt en sofalørdag og bl.a sett på sommerens bilder.
Flott utsikt og flott sønn. Gratulerer med 50 delte helgegleder og takk. Anne
Inger Marie sa…
Så flotte bilder...de nattbildene dine er supre!!
Og kjekk gutt som skal på ball:)
gratulerer med stativ,det er virkelig et flott hjelpemiddel:)
Ønsker deg en fin ny uke:))
MarJE sa…
Hos deg var det mange kjekke helgegleder.Spennande med å forke ut fotokunsten med nyinvisteringar. Eg er alt for lite flink til å ta i bruk stativet mitt. Må nok skjerpe meg der.
Flott gut som var klar til skuleball...første gong det er spennande.
Snøen er nok kjærkomen for alle, både dei som vil bruke den til aktivitet og til plantene som vil ha isolasjon.
Klem MarJE.
Hei Vivi! Sååå flotte nattbilder du har tatt med det nye stativet. Virkelig gøy å se! Helgegledene dine er veldig koselige. Fortsatt god helg!
Unknown sa…
Gratulerer med 50 helgegleder.

Så fine bilder du har fått tatt, vanskelig å få fine bilder i mørket.
Jeg ønsker meg også stativ.

En flott kar som skal på ball. Like gammel som min sønn.

Ha en fin kveld.
Klem
Tins roser sa…
Det var på lørdag jeg linket til Helgegleder, men glemte å registrere meg hos deg! Men bedre sent enn aldri:)Fin uke til deg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne