Gå til hovedinnhold

Helgegleder #59

Endelig er det helg igjen, og vi kan slenge beina på bordet og nyte helgegleden.
Håper du har lyst til å dele din helgeglede, om den er liten eller stor, så er du hjertelig velkommen.


Sist helg var ei utrolig flott helg, med tanke på været, og endelig så kunne jeg håpe på litt vår.
Sola skinte fra knall blå himmel både lørdag og søndag, og det luktet vår i lufta.


Det var tid for rydding på veranda'n.
Få vekk den lille snøen som lå igjen, og koste opp igjen etter fuglene.
Jammen skal jeg si at mating av småfugler på vinteren, gir en del opprydding på våren.
Solsikkefrø rundt omkring alle steder, og fugleneket som helt sikkert ikke har vært besøkt, hang som en våt tull i bjørka.


Godt å få kostet opp igjen og satt frem stoler og bord.
Pallene får holde til blomsterbord, enn så lenge.
Bålpanna er på plass, så nå er det klart for bålkos.


Krukkene som jeg plantet løk i fikk en plass i solen. Disse har stått i drivhuset i vinter, så jeg er spent på hvordan det går med dem.
Krysser fingrene for at det blir spiring til påske.


Søndag var igjen sola på topp, og vi tok oss en tur på ski.
Deilig å få rørt på seg litt, og med drikke i sekken, gode ski og en flott turvenn, så ble turen fin.


Flott utsikt over til Lillehammer by, etter halv gått tur.
Der sola kom frem så var snøen bløt, men i skygge partiene så var det fint føre.


Det er ikke vondt å gå på skitur i slik vær.

Dette var min helgeglede, hva er din?
Håper du har lyst til å være med å dele din glede. Lag et innlegg på bloggen din, og link den opp hit.
Har du ikke blogg så kan du legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

I dag så blåser det utrolig godt her på Lillehammer og Birkebeinerrennet er avlyst på grunn av dårlig vær, så da regner jeg med at vinden tar skikkelig på fjellet.
Vi får se hva vi finner på - tror helt sikkert det blir en glede!

Ønsker alle en fin lørdag.


Kommentarer

Elin sa…
Flott veranda :) Deilig sted utover våren.
God helg, Vivi!
Jannibele sa…
Her var det både vårgleder og vintergleder. Så godt å få ønsket våren velkommen på verandaen og samtidig nyte en flott skitur. Ha en fin helg Vivi!
Herlig med vår. I dag tok vi lunch ute på terrassen i solskinnet. Det gjelder å nyte, for nå er det overskyet igjen! God helg!
Marit sa…
Det ser deilig ut på verandaen din!
Godt å få ryddet opp etter vinteren.

God helg!

Klem
Marit sa…
Det er så deilig å kunne gjøre klar veranda og solplassen igjen.
Så flinke dere er til å komme dere på ski, det har ikke blitt mange turene på meg i vinter,,fy og skam,,

God helg Vivi.
stallnilsen sa…
Så deilig det ser ut med en skitur med blå himmel og sol, det e mange mange år sia æ har hatt ski på beina, vi har et fint ski terreng rundt Narvik fjellene, så det er ikke det som manker.
Fine bilder fra din helge glede
Takk for koselig kommetar hos mæ.

Ha ei fin helg.

Lisbeth :O)
Vårlig på verandaen hos deg. Sol hadde vært en fin ting..her blåser det kuling, regner og 4 grader , surt rett òg slett. Ville heller hatt snø..rutelilje er min helgeblomst!
Unknown sa…
Så deilig med sol.
Herlig med en skitur også.
I vinter har vi ikke fått en eneste skitur, snøen har vert så og si helt fraværende.

Ha en flott ny uke!!
Ranten sa…
En ting er i alle fall sikkert, jammen bor vi i et land som byr på kontraster! God ny uke :-))
Flotte gleder!

Her kom det snø...
Og no bles det ekkelt.
Stakkars alle planter med grøne skudd og alle fuglar (og oss andre) som har trudd på VÅREN!

Fin veke :-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne