Gå til hovedinnhold

Helgegleder #69

Det er nesten blitt en vane nå å legge ut Helgegleder på fredag, kanskje jeg skal begynne med det?
I alle fall blir denne helga travel også, vi skal nemlig møte på første fotballkamp i morgen tidlig kl 0830.
Ingen fritidsproblemer her i gården.


Sist helg var det jo 17.mai og jubileum i hele Norge.
200 år siden grunnloven ble underskrevet på Eidsvoll, og alle skolebarn har øvd i flere uker på både historien og sangen "Det går et festtog gjennom landet".


Det norske flagget har vel sjeldent betydd mer enn det gjorde denne 17.mai.


Flaggborgen som alltid går fremst i barnetoget.
Og hvert år, så får jeg en klump i halsen når barnetoget kommer marsjerende. 


Skolemusikk hører med og på Lillehammer har vi flere musikkorps som spiller.


Litt dans og drill hører til i et barnetog.


Glade musikanter 


Glade barn som roper høyt HURRA og vifter med flaggene sine.
Det er min sønn som har ryggen i mot.


Etter litt lek og moro på skolen, så var det på tide å dra tilbake til byen.
Har unga i huset først fått smaken på russetoget, så må man bare følge med.
Joda, det er noe som er verst å se, men .........


Dagens siste is ble det største og den gikk ned på høykant.
Jr var fornøyd med dagen og var nok like sliten som oss voksne, når vi kom hjem på kvelden.


Da var det deilig å kunne sette seg ut i lysthuset, og bare slappe av.
Ta seg et glass vin og tenke på at det er fridag i morgen også.


Så her har jeg da slengt meg ned på senga i lysthuset.
Bunaden er av og hettegenser på - deilig.

17.mai ble altså min helgeglede i denne runden.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så lag et innlegg på bloggen din.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Vil ønske alle en fin helg.
Håper alle får oppleve en masse glede.


Kommentarer

Marit sa…
Så flott 17 mai dere har hatt, jeg ser alle koser seg.

Ja du er travel du, men å være på fotballkamper er faktisk noe jeg savner nå som gutta har blitt store.
Jeg var trener for begge lagene i mange år, og ja det var noe hver helg.
Du får sette av noen dager til bare Vivi ting.

Maritklem.
Marit sa…
Flotte bilder fra sist helg! 17. mai er en fin dag for store og små.

Ønsker deg en fin helg!

Klem
Marit
Så mange fine bilder fra 17.mai. Vi hadde det også knallfint i sommersola. God helg til deg :)
Elin sa…
Flotte 17. mai-bilder :)
Og aller best å sette seg ned i ditt fine lysthus med et glass vin!
Ha en fin helg.
Merethe sa…
Det hørtes utrolig godt ut å krype opp i dagsengen i lysthuset etter endt dag. :) Der er det jo så trivelig å være :D Her er det skikkelig regnvær i dag og da koser jeg meg med å lese litt blogger. God søndag til deg Vivi. klem Merethe
Malys krok sa…
Flotte bilder fra vår felles store dag. Vi har virkelig grunn til å rope hurra for der vakre og gode landet vårt. -Margit-
Vilken trevlig 17maj ni firat! Härliga bilder, roligt att se.
Mysigt att slappa i lusthuset med ett glas vin.
Kram Maria
Heisann!

Denne 17.mai ga mange fine helgegleder for mange, takk for dine!
Anonym sa…
In case you have already got ones mom's, aunt's or maybe grandma's Wedding Dress
that you simply certainly love, you are able to generate a few smaller
self-desired adjustments to the idea (for that lighting fixtures or simply a design) and also dress in the exact same
to your marriage ceremony. You know how much styles have changed through the years, so
you have huge a selection of styles to choose from.
If you're unfamiliar with what they are or how they
can save time, check out my article on Group Items,.



Feel free to surf to my homepage :: weddingsonvitry.co.za/

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne