Gå til hovedinnhold

Helgegleder #71


Helgegleder kommer til å gå frem til skoleslutt 20.juni, da blir det en pause frem til skolestart midt i august.

Nå som sommeren er kommet er det mye å glede seg over, og for oss hagegale er denne tiden himmel på jord.


Sist helg fikk jeg endelig kjøpt jord, slik at tomat og agurkplanter ble plantet skikkelig.


Jeg har veldig lite i drivhuset mitt i år.
Lysten til å fylle det til randen er der, men alt skal stelles og i år kjenner jeg at det er mer enn nok rundt meg.
Jeg har holdt på med drivhus og frøplanter i så mange år, så nå vil jeg ha et år hvor jeg bare nyter det jeg har.


I år ble det 4 tomatplanter og 2 agurker, og jeg benytter murerbaljer fra Europris.


Cherrytomat og busktomat ble det i år.


Hermetikkboksene fikk hull i bunnen og urter i toppen.


Agurkurt, gressløk og persille
Basilikum skal jeg ha inne i drivhuset.


Her har jeg sådd reddiker, to forskjellige salater og sukkererter.
I den svarte baljen har jeg løpstikke, jordbærplanter og gressløk. Denne har stått ute i vinter, og det ser ut til å ha godt veldig bra.


Kabeltrommelen som jeg har fått, fikk jeg endelig opp på veranda'n.
Alle pellisene fikk større potter og jord, og nå er alle satt ut.


Litt pynt og stæsj må til, og jeg elsker å pynte rundt meg.


Potter og stein både her og der :)


Veldig fornøyd med kabeltrommelen, og jeg tar gjerne imot flere om jeg har muligheten.


Etter en flott dag i hagen, så er det herlig å kunne sette seg ned med et glass vin i lysthuset.
Tenne lys og slenge beina på en krakk. Å, du verden så herlig livet er.


Sist helg var en super helg, og jeg elsker å rusle rundt i hagen og se på alt som jeg har fått til i løpet av alle disse år.
Noe er jeg fornøyd med, mens andre ting må forandres på. Noen planter skal flyttes litt, og noen skal bort. Slik er livet for en hagegal og hennes hage.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så er du hjertelig velkommen.
Lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Nå er det pinsehelg og en ekstra fridag.
Ennå så regner det på Lillehammer, men jeg har trua på at det skal bli ei fin helg.


Kommentarer

Marit sa…
Det er så fint rundt drivhuset ditt, Vivi! Du pynter så fint, og det er så koselig hos deg. Muruebøtter er smart å plante i , ja.

God helg, klem!
Fint du har det runt växthuset! Många krukor med växter.
Ha en fin helt
Kram Maria
eli bella sa…
Du hendelse så mye fint, du er jammen med kreativ. Ha en fin pinseaften.
Bille sa…
Så fint med kabeltrommelen! God idé det der! Nyt helgen!
For en koselig helgeglede=) Høres lurt ut å ta et roligere hageår, jeg tror det til og med er viktig for at man ikke skal bli lei=) Du har jo masse flott i hagen din og mye du kan nyte=) Kos deg i hagen, Vivi=) Vibeke
Kjekt å dyrke litt Tomater, Agurk og litt urter. Flotte bilder fra din Terrasse med kabeltrommel med planter og litt pynt.

Ha en fin Pinsehelg!
Marit sa…
Så fine planter du har fått frem Vivi, det blir fart i sakene når de får litt beder plass til røttene sine.

Fin, fint har du pyntet, det er så hyggelig med små og store kreative pyntekroker i ute-rommet nå på sommeren.

God juni helg fra Marit.
Heisann!

Synes som om du har mer enn nok planter å stelle...
lurt å ikke gape over altfor mye!
Ha fine pinsedager ;:OD)
Hei!

Du har så mange flotte krukker med friske spirer, det blir nok en frodig sommer, med eller uten smekkfullt drivhus! Lurt å nyte hagen litt, og ikke ta på seg for mye arbeid. Du har pyntet fint med de søte små pottene med vekster.
Fargerik sa…
Det er ren kos å lese hagebloggen din med så avslappende og inspirerende innlegg og flotte bilder.
Inger Marie sa…
Så herlig det er Vivi!
Deilig med veksthus og alt det blomstrende rundt oss,men viktig også og nyte:)
Kos deg:)
Ranten sa…
Ja vi må huske å nye, ikke bare yte?! Koselig med selvdyrket mat! fortsatt god helg Vivi!
Villrose sa…
Det er nærmest paradisisk nå, synes jeg :-)
Lurt å tilpasse drivhuset etter ork og glede. Jeg har "bare" 10- 11 tomatplanter i år, etter at jeg innså at 24 planter på 10 kvm i fjor ble bare kaos.
Lykke til med dine :-)
Anonym sa…
You probably desire a refresher about the useful tips every online company owner should know
about. The facts are, people join MLM opportunities due to who introduced them.

I have seen my share of scams, and have actually done a great job avoiding being taken for a sucker and I'm here to tell
you, Ameriplan isn't a scam.

Visit my homepage - http://www.shuajiahui.com

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne