Gå til hovedinnhold

Rosene i hagen!

Nå dufter det utrolig godt i hagen, for nå har rosene startet sin sommerdans.
Det er fortsatt noen som enda ikke har kommet i blomst, og det er også noen som ikke kommer til å blomstre i år. 
Den fineste rosen min Constance Spry er en av dem, og det er jeg litt lei meg for.
Lurer på om jeg skal kjøpe meg en til, for når den ene må klippes ned pga frost, så kan det jo hende at den andre klarer seg bedre.


Lykkefunn dufter himmelsk, og nå kan jeg stå lenge under rosebuen og bare nyte.


Dere som har fulgt med meg, vet at jeg ikke er så opptatt av navn, og når navnelappene blir uleselige så får det ikke være så farlig.
Derfor er denne ukjent.


Ukjent, men utrolig flott og i år kommer den med mange blomster.


Denne har jeg kjøpt hos Helen Fredholm, og den har virkelig vokst på de 2 årene jeg har hatt den.


Finlands hvite rose blomstrer fortsatt.


Louise Bugnet


Moserose Nuits de young


Rose med utrolig mange torner og lus


Tror dette kan være Hansa


Louise Odier


Mundi


Ukjent, men utrolig flott og det ser ut til at også denne kommer med mange blomster i år.


Håper alle har en kjempe fin helg.


Kommentarer

Merethe sa…
Her blomstrer også rosene og jeg tar mange turer i hagen og bare nyyyyter :) Finn en dag du Vivi, du vet jo at jeg er ganske fleksibel.:) Nyt dagene du også. Klem Merethe
Mette sa…
Så mange nydelige roser !! Noe av det flotteste man kan ha i hagen syntes jeg. Ha en fin sommer med roseduft og forhåpentligvis mye sol og varme.
Underberget sa…
Mange fine roser du har Vivi, og roseblomstringen er kanskje sesongens høydepunkt?! Tror jeg må driste meg til noen hvite eller rosalilla roser neste år :-) Rosa Mundi er jo også veldig morsom. Constance Spry finner jeg dessverre ingen steder, jeg må nok til en rosespesialist.
Ha en fortsatt fin helg og håper ikke regnværet tar helt knekken på de fine rosene dine!
Klem Berit
Blir ikke så mye tid til å besøke andre blogger i denne hektiske sommeren, men det skal jeg ta igjen når været og hagesesongen er på hell. Utrolig mange flotte rosetyper du har og det nye terassetaket har jo som skapt for uteliv også i sommerregn.!
Så mange flotte Roser du har i hagen din.

Ha en fin søndag!
Vakkert! Har ikkje så mange roser eg. Men nyt dei få eg har.

Fortsatt fin juli :-)
hagen vår sa…
Hei! Utrolig nydelig roseblomstring. Finlands hvite rose, hver gang jeg ser den, tenker jeg at den må jeg kjøpe. Det som stopper meg, er at her i hagen får rosene så mange plager av både det ene og det andre.
God søndagskveld! Anne
Marit sa…
Så mange flotte roser du har i hagen! Ja, roser må en ha , det er helt sikkert. Navn på de er ikke det viktigste, for det er at de blomstrer :-)
Constance Spry blomstrer her etter to år uten noen blomster. Så kanskje de er litt vanskelige?
Håper du får kjøpt en til :-)
Ha en fin kveld!

Klem
Inger Marie sa…
Fantastisk roseblomstring hos deg Vivi!
Virkelig flott rosesommer iår...og deilig med duften som fyller hele hagen:)
Nyt sommerdagene:))
Marit sa…
Så flotte mange roser du har Vivi,
jeg tenker det lukter godt i hagen din.

Jeg har vært litt plaget med lus på mine i år men de blomstrer her også så flott.
Det er ett høydepunkt på sommeren og mange blomstrer jo så lenge.

God ny sommeruke fra Marit.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne