Gå til hovedinnhold

Helgeglede #87

Nå er vi godt ut i november og snart så er det advent, og så er det plutselig jul.
Tiden flyr noen ganger altfor fort, og noen ganger er det viktig å ta en pust i bakken.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så er du hjertelig velkommen til denne uformelle fotoutfordringen.


Sist helg tok jeg en pust i bakken, for noen ganger så har jeg behov for å bare være hjemme å gjøre det koselig rundt meg.


God mat er viktig, og jeg elsker å lage mat med gode smaker.
Selv om det bare er vi i familien, så er det kos med god mat på en lørdagskveld.


Og med godt drikke, så er lørdagskvelden helt perfekt.



Scampi som er marinert i sweet chilisaus, pasta med ostesaus og salat.
Utrolig god mat, med gode smaker.


Så er det rett på sofa'n med PC, og lørdagsgodt.


Og når det brenner inne på ovnen, og teppe er godt pakket rundt meg, ja det er helgeglede med stor H.
En perfekt helg uten noe form for stress og mas, bare hygge og ro.
* * *
Har du noen bilder som skaper helgeglede, eller har skapt en glede?
Da kan du lage et innlegg på bloggen din, og linke den opp hit.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en flott helg.


Kommentarer

Helgegledene dine er så koselige=) Jeg synes det er fint å roe helt ned noen ganger jeg også. Deilig å slappe av og ikke gjøre så mye! Fortsatt god helg=) Vibeke
hagen vår sa…
Hei! Det ser så himla godt ut. God helg! Anne
Villrose sa…
Viktig å stelle godt med seg selv og de en deler livet med :-)
Godt å være inne i hjemmets lune varme også!
Vilken mysig lördag du har, och jättegod mat. Sköt att ta det lugnt och bara njuta.
Kram Maria
Jannibele sa…
Mmmm, så deilig og koselig. Du vet å skape hygge og varme i hjemmet ditt. Ekte helgegleder Vivi:)
Så koselig det så ut og matfatet var fristende. Viktig å nyte de små øyeblikkene. Ha en fin søndag! :)
Unknown sa…
Ja det er godt å roe ned med god mat og drikke noen ganger, en trenger det i en ellers travel hverdag.
Så deilig mat du hadde laget, jeg tenker det smakte.

God søndag Vivi.
DeniseinVA sa…
Lovely photos and a lovely meme. I will try to join in next time. Thank you so much for linking with Today's Flowers and I wish you a very happy week.
Love your shots.
Thanks for dropping by.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne