Gå til hovedinnhold

Helgegleder #100 og Give Away

Nå er det 100. gangen jeg har helgegleder, og derfor har jeg tenkt å ha en Give Away i samme slengen.
Jeg kjenner meg utrolig heldig som har så mange flotte bloggvenner, som helg etter helg deler sine gleder med andre.

Håper dere fortsetter med det, i mange helger fremover.


Dere har gitt meg så utrolig mange gleder, så nå er det jeg som skal gi litt tilbake.
Jeg har en liten gave, som jeg gjerne vil gi bort som en hyllest til den 100.gangen med helgegleder.
Det er bare en liten ting, men jeg håper og tror at den vil spre litt glede til den som vinner.

 Har du lyst til å vinne, så gjør du det veldig enkelt:

1. Lag et innlegg på bloggen din, og link den opp hit.

Jeg håper også at du vil være med å spre helgegleder videre i bloggland, så kanskje vi får med oss flere som har lyst til å dele sine gleder.
* * *

Så var det min helgeglede.

Jeg har hatt en super fine vinterferie uke, og selv om ikke været har vært på sitt beste, så har jeg kost meg.
Jeg har fått lest masse, og drikket mye te, og sittet veldig mye i sofa'n.

Jeg kunne nok ha vært flinkere til å ta meg noen turer ut, men noen ganger er det bare godt å kunne ta livet med ro.
En tur med kamera ble det, og denne dagen var det sol og fint turvær.


Isen under Skibladnerbrygga her på Lillehammer er utrolig flott, og jeg har gått å tenkt på dette motivet lenge.
Nå har jeg listet meg forsiktig på isen under brygga, med kamera og hjertet i halsen, for isen knaka godt under beina mine.


Det er nesten litt skummelt og trolsk under her, men du verden for noen motiver det er.


Det var mange som hadde tatt turen ned til isen i Vingnesvika denne dagen, her det lagt til rette for skøyteglade mennesker.
Her lekes det, det trimmes og det pilkes, kanskje etter dagens middag? 


Det blir nok flere turer der ned på isen, men det gjelder å være forsiktig.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så er du hjertelig velkommen til å delta.
Dette er en fotoutfordring hvor ingen glede er for liten, og ingen for stor.
Og har du i tillegg lyst til å vinne min lille Give Away, så er det bare å lage et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Jeg trekker en vinner som kunngjøres i neste helgeglede.

Det er som vanlig også anledning til å legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom
(det er bare fra bloggen det trekkes en vinner)

Jeg luftet litt om hvordan helgegleder skulle være fremover, og jeg snuste litt på Snapchat og litt mer på Instagram.
Helgegleder vil i hovedsak være er på bloggen, for det er her inne det er enklest å dele.

Så jeg har bestemt meg for å la helgegleder være som den er, men er det noen som har lyst til legge meg til på Snapchat ,så kan du søke meg opp på vivis-hagerom.
Jeg heter også Vivishagerom på Instagram.

Håper alle får en super helg, med masse gleder helgen igjennom.



Kommentarer

Gratulerer med nummer 100 og tusen takk for at du gjør dette for oss! Herlige vinterbilder fra deg. Her har vi hatt mest grønt i vinter, så da er det fint å se hvordan andre har det. Ønsker deg en strålende helg!
Grattis till nummer 100 och nu hittade jag hit också. :)
Vilka vackra vinterbilder du bjuder på, is kan vara ett spännande motiv.
Har länkat till dig och är gärna med på utlottningen.
Helghälsningar Kristina
SÅ KJEKT!
KJEM NOK INNOM MED EI HELGEGLEDE I LØPET AV TIDA DEN ER OPEN.

GOD SØNDAG!

PS: SÅ FINE BILDE
Inger Marie sa…
Gratulerer med 100 Helgegelder!
Tenk at det har blitt så mange...utrolig hvor fort det går:)
Flotte bilder fra isen på mjøsa...litt skummelt også,men den er vel tykk.
Deilig freieuke du har hatt...deilig bare å være til av og til,uten de store oppgavene for de er det mange nok i hverdagen:)
God søndag:))
Helgegleder er koselige=) Gratulerer med jubileum=) Fin søndag til dere=) Vibeke
Meta sa…
Hej hopp vad is och snö ni har kvar.Hos mig finns det bara högar kvar från det som är upplagt av plog och skottat från taken.
Vad roligt att det är bloggare som vill fortsätta med helgglädje. Jag tycker det är så roligt att läsa vad andra gör och hur det ser ut. Visst är det fint med vinsten och grattis till det 100 gångerna. Och massor av tack för att du gör detta möjligt för oss.Lägger ut en bild på min blogg om helgglädjen och utlottningen.
Ha en fin vecka
Kram Meta
Lotta sa…
Grattis till 100-de gången och självklart vill jag vara med i din fina utlottning! och jag hoppas också att du fortsätter med helgglädje för det är alltid lika kul att titta in hos alla! Må så gott! Kram Lotta
Heisann! Flott helgeglede, og vi klapper for 4 VM for Petter! Han hadde ikke så gode forhold som det på bildet ditt!
Marit sa…
Gratulerer med din 100. helgeglede! Utrolig at det har blitt så mange, for jeg synes ikke det er lenge siden du startet...

Tiden flyr...

God søndagskveld!

Klem, Marit
Villrose sa…
Tenk 100 helgegleder!
Spennende sted du har funnet å fotografere. Deilig med vinterferie og godvær :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne