Gå til hovedinnhold

Helgegleder #98

Endelig er det helg igjen, og tid for avslapping, kos og hygge.
Denne uka har vel gått like fort som den foregående, og dagene blir lysere og lysere.
En kollega av meg kunne fortelle at det er på denne tiden av året, at sola stiger fortest. 
Og det er jo kjempe bra, for det er jo nå at vi trenger dagslys.


Min helgeglede denne ganger, er nok en gang bursdag. Mine barn er født tidlig på året, og denne gangen er det min super sønn som har fylt 12 år.
Og sist helg var det bursdagsfest med besteforeldre, onkler og tanter.


Borddekorasjonen sa seg jo egentlig selv, for sønnen i huset er helt oppslukt i fotball.


Fotballsko som har gjort jobben sin, kan også brukes til blomsterpotte.
Primula er en plante som kan brukes til det meste, og vips så var bordet dekket.



Bursdagsbarnet var kjempe fornøyd med ideen. Fotballkulene som ligger på bordet er laget av sjokolade, så dem kunne gjestene spise.

* * *
Guttebursdag - Tyrilisenteret på Lillehammer


Guttebursdag hører med og Tyrilisenteret er et perfekt sted for bursdag.
Her kan ungene klatre og boltre seg i mange forskjellige vegger, med forskjellig vanskelighetsgrad.


For meg er det underlig at det går an å klatre opp en slik vegg, og jeg var utrolig glad for at det ikke var jeg som skulle klatre.


Heller ikke veggen vekket noe klatrelyst i meg, men du verden så imponert jeg ble av dem som virkelig kunne det.



Det var 4 fornøyde gutter som spiste kake, etter en time med klatring med kyndig hjelpe fra senteret.
Når gutta begynner å bli så store, er det greit å ha bursdag på en plass hvor gutta kan boltre seg, og brenne litt energi.
Helt topp for ungene, og helt greit for foreldrene.

Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så er du hjertelig velkommen til å delta. 
Lag et innlegg på bloggen din og link den opp hit.
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en fin helg.



Kommentarer

Jannibele sa…
Så utrolig stilig med fotballskoene! Kreativt:) Gleder meg til å besøke det nye Tyrilisenteret. Jobbet der i mange år i Oslo tidligere. God helg Vivi:)
Så fine bord du dekker, kreativt med forballsko.
Klatrevegger må være ideelt for gutter.

Ha en fin helg!
Inger Marie sa…
Gratulerer med gutten din!
Flott bod du har dekket:)
Og en skikkelig utfording disse veggene,har en venninne som driver med dette...utrolig at de tørr..noen vekker er jo 10meter...gulp sier jeg:)
God helg Vivi:)
Ha, ha! Vilken underbar dukning!
Unknown sa…
Så stilig bordpynt som ikke kunne passe bedre.
Det så artig ut med klatring, men jeg hadde nok ikke kommet så langt som gutta.
God helg Vivi.
Så flott!
Heldige dei som får feire ein kjekk 12åring :-)

God helg!
Hipp hurra for bursdagsbarnet. Så flotte borddekorasjoner.Håper dagen har vært fin. Fortsatt god helg!
Marit sa…
Så fint dekket bord! Kan tenke meg guttene stortrives der med en egen klatrevegg :)

Ha en fin søndag!

Klem, Marit
Heisann!
Bursdagshelg av de store store her i families også. Begge sønnene er født lørdag før morsdag, henholdsvis i 79 og 83.På Valentins dag feira vi faren min, men uten han...
I dag fikk vi bare tatt en liten tur ut. Det ble en fin BSW likevel.
Fine helgegleder ;:OD)
Ranten sa…
Stilig! God ny uke :-))

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne