Gå til hovedinnhold

Helgegleder #99

Helg og det er starten på vinterferien.
Blir godt med noen dager fri, hvor man kan slappe av og ligge litt lenger før man maser seg opp.
Er det flere som skal ha vinterferie?
Kanskje det blir vinterferiebilder i Helgegleder nr 100?


Ja, neste helg har jeg kjørt helgegleder 100 ganger, og kanskje det blir 100 til? Hvem vet?
Jeg har tenkt å gjøre noe i den forbindelse, så det er bare å henge med og lage deres egne gleder.
Det hadde vært super om dere kunne spre helgeglede-budskapet, så kanskje det blir en premie?

Sist helg hadde vi knall vær her på Lillehammer, og lørdag var sønnen i slalombakken er på Vingnes, og mor var med for å ta bilder.


Her er det lagt til rette for hopp og sprell, og ungene kan virkelig kose seg.
Vi er heldige som har et slik nærmiljø, og ikke minst foreldre som stiller til dugnad for å gjøre det best mulig.


Ser nå ut til at gutten trives med slalomski på beina.



Vinterparken på Hunderfossen har åpnet for vinteren, og dit tok vi turen lørdag kveld.
Soria-Moria slottet ligger perfekt til i parken.



Inne i ishotellet er det mange flotte skulpturer, som lyser i forskjellige farger.



Mange fine ting å se på vår vandring rundt i vinterparken.
Dem har klart det igjen - Hunderfossen på Lillehammer.



Har du en helgeglede som du har lyst til å dele med andre, så er du hjertelig velkommen til å være med.
Skriv et innlegg på bloggen din og link den opp hit, og sprer du det glade buskap videre, så kan det hende det blir en overraskelse i neste helgeglede som er nr 100.
Det blir en liten feiring neste gang, men jeg sier ikke hva :))
Du kan også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en fin og gledelig helg.


Kommentarer

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Så flotte gleder!
Og kjekt at du samlar Helgegleder!
Tenk 100, flott tal.

God helg!
Merethe sa…
Hei Vivi. Du er virkelig flink som deler helgegleder med oss. Her har vi også hatt flott vær og så snart sola skinner blir jeg dratt ut i hagen. Det er nydelig å være ute å høre fuglene kvitre og se livet i hagen. Her kryr det med småfugl og det er koselig å følge med på. Tenk når det blir bare veier Vivi ;) stor klem Merethe
Inger Marie sa…
Flotte vinterbilder fra et unikt sted!
Flink gutt i slalombakken !
God vinterferie...og god helg:))
Så koselige bilder. Lenge siden jeg har vært på Hunderfossen. Stadig nytt å se på der skjønner jeg. Kos deg med vinterferie, her var det denne uke som skolene hadde ferie. Ha en strålende søndag. Her skinner sola, så jeg skal ut en tur med kameraet! :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne