Gå til hovedinnhold

Drivhuslykke!


I dag har jeg virkelig kost meg i drivhuset.
Noen planter har fått ny og bedre jord, og urtene har blitt plantet.


Kaffekopp og drivhus = LYKKE


Som medlem i kundeklubben til Hageland, var jeg så heldig å få tak i stor hagehortensia til 99,-
Den har nå fått ny stor potte med surjord.
Jeg har ønske om å overvintre denne, og kanskje få den til igjen til våren.
Dama i butikken mente det kunne være vanskelig, men om jeg finner et passende sted i vinter, så vil jeg prøve.


Urter fikk jeg kjøpt her forleden dag, og i dag fikk jeg plantet dem om i potter.
Når det blir varmere i været, så skal disse forhåpentligvis stå i kjøkkenhagen.

Gubben har vært å kjøpt 5,5 tonn jord til meg, så da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen.
Nå blir hagen glad, for jeg skal mate den med høne- og kugjødsel, og mer jord rundt beina.

Jeg skal bare en tur på jobb først, så er det på med hageklær å kose seg glugg.


Kommentarer

hagen vår sa…
Hei! Det å være i drivhuset og dra inn grønnlukta er lykke. Å få 5.5 tonn med jord må være enormt flott. Her var det masse lykke.
Ha det godt! Anne
Margrethe sa…
Jeg kjenner hagegleden din helt hit :-).
Og jeg forstår godt din drivhuslykke. Ingen plass slapper jeg så godt av som i drivhuset en kald vårdag. Og kaffikoppen setter en ekstra spiss på det.
Fortsett å kose deg!
Unknown sa…
Ja det er massevis av lykke i et drivhus! En kollega fortalte her om dagen at hun har overvintret to hagehortensiaer. Jeg forsto det slik at de har stått kjølig og lyst på et gjesterom. Det er verdt et forsøk. Kjekt med snille og hjelpsomme "gubber". Jeg er også så heldig å ha et eksemplar:)
Åhhh, høres ut som du har hatt en superfin dag i hagen=) Gøy med drivhus og hagearbeid=) God helg til dere=) Vibeke

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne