Gå til hovedinnhold

Snart klar for hagebesøk


I morgen kommer det besøk i hage min, og jeg både gruer og gleder meg.
Gausdal hagelag skal ha vandring i mine hage, noe som har vært bestemt et års tid nå.
Allikevel så har jeg små stresset litt de siste dagene, for jeg vil jo at alt skal være pent og ordentlig.

Nå tror jeg at jeg har det meste på plass, og jeg håper virkelig at det skal bli sol i morgen.
Da blir alle opplevelser mye bedre med en gang.

En siste runde i hagen nå i kveld, og jeg håper damene som kommer i morgen, kommer til å like seg i Vivishagerom.












I morgen blir det kakebaking og en siste finpuss, slik at jeg er helt sikker på at alt blir bra.
Om jeg er stresset? Kanskje litt, men mest av alt er jeg spent.

Jeg skal ta bilder, så dere får se det flotte besøket jeg får.

Har du hatt besøk i hagen din? 


Kommentarer

Merethe sa…
DU har det så fint og damene kommer til å synes det er superfint i hagen din. :) Gled deg! :D Lykke til og klem herfra.
Dette vert bra veit du!
Hadde eg budd nærmare så hadde eg kome :-)

Lukke til!!
Elisabeth sa…
Ser veldig bra ut. Lykke til!!
Unknown sa…
Det blir moro å vise frem hagen, og jeg ser du har gjort alt i stand. Oppsatsen i "butten" var kjempe lekker! Lykke til i morgen, og kos deg med likesinnede:)
Furulunden sa…
Jeg kan se med ett øye at de kommer til å stortrives!! Hagefolk er jo så hyggelige. Jeg har hatt besøk i hagen min for første gang i år, og det har vært sååå hyggelig!
Anonym sa…
Så koselig du har gjort det rundt i hagen din! Jeg vurderer å ha åpen hage, men ender alltid opp med å tenke; nei, neste år ...
Åshild sa…
Lykke til.

Jeg synes forøvrig at det ikke er så lenge siden du viste bilder med snø i hagen.
Turid sa…
Vi gleder oss også :) Håper mange blir med på turen inn i din flotte hage.
Marit sa…
Jeg er sikker på at det går helt fint i dag! Hagen din ser så striglet og innbydende ut, at det er en fryd å se. Jeg har hatt div. hagelag her, og det har gått veldig fint.

Lykke til i dag!

Klem, Marit
Så flott du har gjort i stand til hagebesøket! Jeg har foreløpig ikke flott nok hage til å invitere fremmede på besøk, men kanskje om noen år... Det høres veldig koseliig ut, i hvert fall! Lykke til! Klem fra Anne-Kristin
stallnilsen sa…
Så artig at du skal ha hagevandring i hagen din :)

Lykke til , håper sola skinn hos dæ idag :)

Lisbeth :O)
Det var flotte bilder fra hagen din for oss som bor for langt unna til å komme på besøk.

Lykke til!
Man gruer seg jo litt, man skal jo måles. Mange trivelige hagefolk, folk flest er jo trivelig, så det går nok kjempefint. Lykke til!
Jannibele sa…
Du har sånn en praktfull og personlig hage! Heldige er damene fra Gausdal som får vandre rundt hos deg. Kos dere og lykke til!

Klem fra Jannicke
Åse sa…
Nydelig hage! Tusen takk for fine & inspirerende bilder!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne