Gå til hovedinnhold

En oppdatering

 Huff, nå var det jammen lenge siden jeg har vært i bloggmodus.
I mellomtiden så har vi fått en forsmak på vinteren, og jeg har vært en tur til Barcelona.

Men før alt det der, så fikk jeg inn resten av eplene, og nå har jeg flere glass med eplemos i fryseren.


Eplemos behøver ikke bare brukes på brødskiva.
En liten porsjon med melk og et dryss med kanel, kan være en ypperlig dessert i hverdagen.
Det smaker også godt i rullekake, og muffins. 


Chiliplanten har gjort jobben sin, og nå har jeg rikelig med chili til vinteren.
Det er ikke av den sterkeste typen, men gir en fin smak i maten. 


Noen av eplene har jeg tørket.
Perfekte godbiter til alle de søte kaninene, som vi har her i heimen. Bananer egner seg også til godbiter, og blir tatt godt i mot og nytes av de små hoppende dyra.


Her har vi den sist ankomne, som skal få bo inne i stua.
Lille frøken Tuva, som stor koser seg når hun får komme opp i sofa'n.
* * *
Jeg vet ikke helt når jeg kommer tilbake med nytt innlegg, for det er utrolig lite og blogge om nå på denne tiden av året.
Fremover nå så vil jeg nok helst bruke tiden min på foto.
Bilder fra turen til Barcelona, vil ligge ute på fotobloggen.

Ønsker alle en fin helg, og husk å ta vare på hverandre.



Kommentarer

Jeg er enig i at det er lite å blogge om på denne tiden, og så er det egentlig godt med en bloggpause, synes jeg. Her blir det et innlegg når jeg plutselig får lyst, ellers er det mer enn noik av andre ting som må gjøres i tiden fram mot jul! Ha en fin vinterhvile, så "sees" vi nok når det begynner å våres. klem fra Anne-Kristin
stallnilsen sa…
Synd vis du blir borte fra bloggeland, Vivi , du har jo vært med oss så lenge og du har så koselie innlegg, men av og til er det godt med en liten bloggpause og ;)

Fine bilder, kos dæ med vinteren advent og jula :)

Lisbeth :O)
Så fint å bruke hagens grøde og gi til husdyra
Nydeleg kanin du har i stova.
Ja, jeg tenkte nettopp på deg her om dagen, at nå var det lenge siden sist! Men du har virkelig gjort en kjempeinnsats med helgegleder. Høres herlig ut med Barcelona! Selv er jeg og familien på Gran Canaria og nyter sollyset.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne