Gå til hovedinnhold

Lysfat med høstlig look

Det er mye å lage av ting i naturen, om det er av kvister, mose eller kongler og stein.
Ideene plopper opp når jeg søker på nettet, og noen ganger lar jeg meg rive med og legger planer om å ta en tur i skogen.
Men når høsten kommer, og det er mørkt før jeg kommer hjem fra jobb, så er ikke skogsturer det jeg søker mest etter. Det beste for meg da er godstolen og Netflix, som for tiden stjeler alt for mye tid fra meg. Bloggen kommer i siste rekke, og alt som handler om hagen og opprydding før vinteren, det presser jeg langt bak i hue, og jeg håper det går over av seg selv.


Selv om jeg prøver alt jeg kan på å nyte godstolen og det rolige liv, så trenger samvittigheten seg på noen ganger, og jeg må innrømme at det kan irritere meg noe innmari. 
I helga tok jeg meg selv i nakken, og sa stengt til meg selv at nå skulle jeg pynte opp lysfatet mitt. Det skulle få en høstlig "look" over seg.
Om det en lang og fin tur i skogen? Neida, jeg fant mose under trampolina i hagen, og pyntet ble kjøpt på Europris, da vi var å handla Halloween godteri. 


Konglene hadde jeg fra før, for det har faktisk hendt at jeg har plukket kongler i skogen.
De holder seg gudskjelov godt, og kan brukes om igjen mange ganger.
Jeg ble fornøyd med lysfatet, selv om følelsen av latskap kommer sigende i slike skrivende stunder. 
Men hva gjør det om jeg er litt lat når høsten kommer? Skal jeg ikke tillate meg det, etter en sommer med full fart i hagen? Må vi alltid være på, og lage flotte ting til bloggen eller andre sosiale medier? 

Inspirasjonen ligger der ute på nettet, og jeg er utrolig takknemlig for at andre bloggere viser oss andre, alt det fine som kan skapes og lages. 
Så kan jeg som er litt lat (akkurat nå om høsten) suge til meg ideer, og se om jeg finner det jeg leter etter under trampolina, eller andre nærliggende plasser i hagen.

Ha en super fin søndag alle sammen.
Jeg skal ut på kosetur med ei venninne, og kanskje finner jeg noe fint?


Kommentarer

stallnilsen sa…
Så mye fint du lager Vivi, man behøver ikke gå langt for og finne ting å pynte med, mose og kongler har æ rett utenfor trappa mi ;)
Fine bilder.
Her bøtter regnet ned, så det blir en koselig inne søndag med pinnekjøtt og ribbe på menyen , skal ha et lite familie selskap :)

Ha en fin søndag.

Lisbeth :O)
Kor fint !
Du er så kreativ.

God novemberveke !

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne