Gå til hovedinnhold

Det er fortsatt vinter


Etter noen dager med grei temperatur, så er det igjen bitene kaldt ute.
Våknet i dag til helt blå himmel, sol og -12 grader. Jeg er glad i vinteren, og synes at det skal være vinter, når det først er vinter. Men ettersom vi har hatt noen dager med mildvær, så har jo vårfølelsen har kommet krypende.

I løpet av helga så har pynten i stue blitt der etter, så da er det ingen som kan føle seg forbi gått.


Snømannen symboliserer vinter, og tulipanene gir meg håp om vår og varmere dager.


Reven på puta trives fortsatt ute i snøen, og blir nok ikke byttet ut før snøen smelter ute i hagen.




Kvistkransen fra sist helg har fått nytt innhold.
Tørre bjørkekvister passer til det meste.



Hva dagen bringer, vet jeg ikke enda.
Kanskje det blir en tur ut i vintersola, eller kanskje bare en dag inne i varmen?

Link:

Vivishageroms hage- og fotoblogg

Kommentarer

Ja vi længes efter våren, men vinter er det endnu. 1.marts må det gerne blive vår :) så må vi se, om det vil lykkes i år.
Unknown sa…
Ja vi må vel finne oss i at vinteren har ett lite tak ennå, men dagene blir lengre og solen begynner å varme litt.
Så fin snømann du har da, den smelter ikke ihvertfall hehe.

God morsdag å søndag til deg, Maritklem.
Här var det -7° i natt. Burr! Så fina tulpanbuketter.
Kram Maria
Virker som vi belage oss på å vente litt lenger på vår :-)
Er redd det kan bli kulde fram til påske om prognosene slår til :-(
Ha en fin søndag.
Unknown sa…
Så flott du har pyntet! Nydelig! Ha en fin søndag!
Unknown sa…
Så flott vinter/vår pynt, nydelig! Ha en flott helg!
Anne sa…
Hej Vivi skønne tulipaner og ja det er stadig vinter. Også her hos mig.
Men jeg tror et skønt forår er os i vente og lige nu spirer løgplanter frem i jorden.
stallnilsen sa…
Ja vi har veldig mye vinter her hos oss, - 3 og litt sur vind og masse sne.
Men sola skinn så da er det deilig og gå tur i skog og mark :)

Ha en fin morsdag.

Lisbeth :O)
Anni sa…
Härligt med tulpaner som minner om att våren snart kommer. Så snygg din björkkrans blev, jag gjorde en häromdagen men den blev förskräckligt spretig.
anemonen sa…
Så vackert collage som alltid hos dig, och så snyggt det var med vita och gula tulpaner blandat. Det skall jag komma ihåg nästa gång jag köper tulpaner. Så mycket vinter har vi inte här i södra Sverige. Bara kyla ingen snö, men norrut tror jag där är en hel del vitt.
Lotta sa…
Så många fina bilder! Tulpaner kan man inte få för många av så här års! Kram Lotta
Koselig vårstemning. Her er det også kuldegrader, men våren kommer smygende.
Hilsen Ingeborg

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne